Diyalogo, dünyada tarım ürünlerine artan talepler ve e-ticaretin tarım sektöründe oynadığı önemli rolü paylaşmak amacı ile Türkiye’nin tarım merkezi İzmir’de, Tarımda Küreselleşme ve e-Ticaret seminerine Destekleyici Kurumlar olarak katıldı.

Açılışta konuşan Alibaba.com Türkiye Direktörü Kenan Ardalı, 220.000 bin Türk üyeye sahip en etkin e-ticaret portalı Alibaba.com’un, Türkiye tarım ihracatı için büyük fırsatlar yarattığını açıkladı. Ardalı’ya göre, Türkiye’ye özel tarımsal ürünler ve ekipmanlar Alibaba.com’da yer aldığında, dünyanın bir çok ülkesinden yüksek talep görme potansiyeline sahip. İstatistiklere baktığımızda, tarım yatırımları Türkiye’de yüzde 11,2’lik istihdam yaratıyor. IMF verilerine göre Türkiye, dünyanın tarım ürünleri üreticileri arasında ilk 10’da yer alıyor ve 2009 yılında 69 milyon dolarlık üretim ile Avrupa’nın en büyük tarım üreticisi konumunda bulunuyor. Türkiye özellikle, dünyanın en geniş fındık, kiraz, incir, kayısı, ayva, nar üreticisi. Dünyayı sarsan ekonomik krize rağmen, 2009 yılında Türkiye tarım ihracatı 13 milyon dolara ulaştı dedi.

Tarımsal Pazarlama Kurucusu Tülin Akın: 2004 yılında çiftçi ve firmaların ürünlerinin ilanlarını yayınlamakla işe başlayan site, gelen talepler üzerine 2005 yılında her firmaya özel bir sayfa oluşturmuş, bu özel sayfalarda firmanın haber ve ürün bilgilerini yayınlayarak site üzerinden satış gerçekleştirmelerini sağlayan, çiftçilerin ise ürettiklerini ve ikinci el alet, ekipmanlarını sattıkları; yani tarım sektörüne internet gibi güçlü bir iletişim kaynağında ticaret kapılarını aralayan bu kanalda alım, satım, reklam gibi hizmetler vererek alıcıyla satıcıyı buluşturan bir platform olarak şirketleşmeyi başararak aslında imkansızlıklar içinde, imkan ve istihdam yaratıp hayatta imkansız diye bir şeyin olmadığını ve bu alanda en güzel örneklerden biri olmayı başarmıştır dedi.

 LOGO Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut;” üç kıtanın ortasında  stratejik bir coğrafyada bulunan Türkiye’nin, iklim çeşitliliği, verimli ovalar ve zengin su kaynakları ile Avrasya’nın en güçlü tarım ülkesi olmaya aday olduğunu ve Türk tarım ürünlerinin dünya ülkeleri tarafından talep edildiğini belirtti. Tekbulut, son on yıl içinde büyük bir gelişme gösteren kıtalararası e-ticaret rakamlarının bunu doğruladığını ve dünyanın en büyük e-ticaret sitesi Alibaba.com’da Türk tarım ürünlerine talebin gün geçtikçe arttığını açıkladı.

LOGO Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut;”İzmir’de gerçekleşen seminer ile, Türkiye temsilcisi oldukları dünyanın en toptancı e-ticaret sitesi Alibaba.com özelinde satış ve pazarlamada nasıl başarı kazanılabileceğini katılımcılar ile paylaştı.

 Seminerin ikinci bölümünde Tarımda e-Ticaret Paneli Ege Tv. Program ve dış İlişkiler Koordinatörü İsmail Uğural yönetti. Semire konuşmacı olarak katılan Logo Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği Başkanı (ETO) Atila Ertem (Ziraat Yük.Müh.), Ulusal Süt Konseyi Başkan Yardımcısı ve Tire Süt Kooperatifi Başkanı Mahmut Eskiyörük katıldı. Soru cevap bölümünden sonra seminer sona erdi.